05 June, 2019

Pakar ginekologi menggalakkan wanita berhenti menggunakan bawang putih untuk Miss V



Dr Jennifer Günther, yang laman Twitternya mengenai ginekologi sangat popular, baru-baru ini memberitahu pesakitnya dan semua wanita di dunia dengan suatu pernyataan penting. 


Ahli ginekologi berasa takut bahawa sesetengah wanita yang mengidap jangkitan kulat pada Miss V tidak suka pergi ke pakar, tetapi lebih suka "ubat tradisional". Wanita yang mempunyai masalah tersebut meletakkan bawang putih yang dihancurkan di dalam Miss V, dan Jennifer takut untuk membayangkan apa jenis siksaan yang menyembuhkan pencinta rawatan yang tidak konvensional - dan belum lagi fakta bahawa bawang putih tidak membantu mengatasi masalah itu. Lebih-lebih lagi - jika sebelum prosedur, bawang putih juga tidak dibasuh, maka wanita mempunyai peluang untuk mendapat jangkitan yang lebih buruk daripada jangkitan kulat.



Walau bagaimanapun, terdapat banyak orang yang mengatakan bahawa bawang putih benar-benar membantu mereka, tetapi doktor dengan yakin menyatakan bahawa semua ini adalah kesan plasebo: jika wanita itu percaya bahawa prosedur itu adalah penyembuhan, maka untuk beberapa waktu ia akan menjadi lebih mudah untuknya , tetapi jangkitan itu tidak akan berlaku di mana-mana sahaja. 


Jennifer menasihatkan semua wanita untuk TIDAK menggunakan bawang putih semata-mata untuk tujuannya tersebut, dan terus berjumpa doktor pakar.

No comments:

Post a Comment